דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלחמות העתידיות יהיו מלחמות מרחוק - מה פירוש הדבר? 

מאת    [ 24/11/2012 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2166 פעמים ]

המלחמות העתידיות יהיו מלחמות מרחוק - מה פירוש הדבר?

 

 

מלחמת טילים - מלחמה טכנולוגית חדשנית

 

מסתבר שבעשור האחרון, המלחמה העיקרית שישראל מנהלת עם אויביה אינה מלחמה קלאסית של טורי שיריון שועטים ברמה ועשרות אלפי חיילים מסתערים על מוצבים ופושטים על ערים. להיפך, זוהי מלחמה מרחוק המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת. מלחמת המפרץ הייתה המערכה הראשונה בהיסטוריה הישראלית שנוהלה בשיטת המלחמה ברחוק. אחריה הגיעה מלחמת לבנון השנייה שכלי המלחמה העיקריים בה היו מטוסים וטילים. המרכיב הקרקעי היה הבעייתי מכולם, הוכנס בשלב מאוחר של המלחמה, גבה את המחיר הכבד ביותר מבחינת הרוגים ופצועים והתברר כמיותר לחלוטין מכל בחינה אפשרית.

 

גם מבצע עמוד ענן היה בדיוק כזה - מלחמה מרחוק ללא כל מגע צבאי קרוב. ישראל עשתה שימוש במטוסים, מזל"טים, תותחים וטילים נגד טילים. שום טנק לא ביצע פעולה התקפית, שום נגמ"ש לא חדר לשטח האויב, שום חיל רגלים לא ביצע "טיהור" מבית לבית. 

 

 

 

השקעה בפיתוח ורכישה מהירה של טכנולוגיות "מרחוק"

 

המציאות הבטחונית משתנה לנגד עינינו. המגע הצבאי הקרוב אינו רלבנטי כפי שהיה בעבר ופעמים רבות הוא מתברר כמזיק ולא מועיל כלל. במקום צבאות "כבדים" המבוססים על גייסות שריון עצומים, על מערכי תובלה אדירים, על כמות עצומה של לוחמים ועל הוצאות כלכליות אדירות ממדים שהכלכלה אינה יכולה לממן עוד - העתיד כבר כאן והוא קל בהרבה, נייד, מתוחכם, זול ושונה.

 

המציאות הבטחונית המודרנית שונה בתכלית מכל מה שהכרנו ממלחמות ישראל הישנות. משום כך, עלינו לחתור לצבא קטן ומצומק, נטול גייסות עצומים אבל בעל טכנולוגיות מתקדמות, שיטות לוחמה מרחוק, כוחות אוויר כירורגים, מערכי הגנה נגד טילים ומערכות טילים התקפיות מתקדמות. כל אלה הם אבני היסוד של המלחמות העתידיות שישראל תחווה בשנים הקרובות.    

 

 

 

העולם הוירטואלי ינצח את העולם הריאלי

 

ישראל חייבת להשקיע בפיתוח שדה הקרב העתידי. עליה לשלוט במרחב הוירטואלי כחלק ממלחמת הסייבר. עליה לדעת כיצד להילחם על התודעה האינטרנטית כחלק מהקרב על התדמית הבינלאומית שלה, ולבסוף עליה להקים מערך של כלים טכנולוגיים לניהול מלחמה בשלט רחוק כדי לתת מענה למאות אלפי הרקטות והטילים המופנים כלפינו.

 

אויבי ישראל הסתמכו בעבר על כמות חיילים עצומה מתוך תקווה שכמות החיילים הערבים תכריע את איכות החייל הישראלי. למרבה הצער, הערבים הבינו שבשיטה זו ידם תמיד תהיה על התחתונה, ולכן הם שינו את האסטרטגיה שלהם ועברו לפיתוח טכנולוגיה טילית שהיא חלק משיטת המלחמה מרחוק. הטכנולוגיה הטילית מאפשרת לאויב חיסכון עצום בכוח אדם, בגייסות ובכוח אש וריכוז כל היכולת שלהם במערך טילים רחוקי טווח שהביאו מבחינתם להישגים יוצאי דופן מבחינת שיתוק החיים בישראל, פגיעה במורל ויתרון תודעתי בדעת הקהל בעולם. כעת, ישראל חייבת לתת מענה לשיטת הלוחמה החדשנית הזאת. כמו תמיד, עליה לבנות יתרון טכנולוגי מוחץ על פני אויביה אם היא חפצה בביטחון אמיתי באזור ובהמשך קיומה.

   

 

 

שינוי תפיסת הביטחון הישראלית - יתרונות מוחצים

 

שינוי תפיסת הביטחון הישראלית המקובלת יאפשר חיסכון אדיר במשאבים, תמיכה גורפת של הקהילה הבינלאומית שתמיד מעדיפה מלחמה סטרילית וממוקדת מאשר מתקפות רחבות היקף עם נפגעים רבים חפים מפשע, רכישת יתרון טכנולוגי על אויבנו שיגרום להם לוותר על חלום תבוסת ישראל וניהול מלחמות בצורה קלה ומתוכננת יותר ולא בשיטת האין ברירה וההיסטריה.

 

ישראל נותרה מאובנת בשנים האחרונות מבחינת ההתקדמות הצבאית האטסטרגית שלה. בעבר, ישראל הקפידה לשמור על יתרון טכנולוגי משמעותי אל מול כל אויביה. אלא שבעשורים האחרונים היתרון הזה נשחק וכמעט נעלם לחלוטין. עתה, על ישראל לשוב חזרה לזירה הצבאית ולתת תשובה צבאית מוחצת לתמונת הקרב הנוכחית. העובדה שמערך "כיפת ברזל" נכנס לשירות רק לפני מספר חודשים מעיד על הפיגור האדיר של ישראל במתן מענה ליכולות הטכנולוגיה הטילית של אויבנו הנמצאים בידיו כבר למעלה מעשור.  

 

 

וטיפ לסיום: בניגוד לדעה הרווחת, הבעיה של המדינאים הישראלים היא היתרון הטכנולוגי הפוחת של ישראל אל מול אויביה. במצב בו לישראל יהיו תשובות מוחצות לשיטת המלחמה מרחוק - גם למדינאים הישראלים יהיה יתרון עצום בשדה הקרב המדיני.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב